Ardente höstfilosoferar

0kommentarer

Vissa dagar funderar jag mer än andra dagar, men generellt brukar jag alltid ha en stund för mig själv när jag tänker igenom saker som varit, föreställer mig hur jag vill att saker ska bli eller hur jag tror att något kommer vara. Jag drömmer, tänker igenom kapitel i mina böcker, målar i tanken eller planerar inför framtiden. Stannar ni någonsin upp och funderar, verkligen funderar? Vågar ni även kritiskt granska er själva?

Det jag tänkt extra mycket på igår och idag är inte mig själv som jag är nu, utan var jag vill komma och vad jag vill bli. Jag tror efter mina års upplevelser av liv att individer förändras. Min fråga till mig själv är vad jag vill förändras till. Och vet ni, jag är långt från mina mål. Jag vill skriva. Skriva böcker som andra vill läsa, drömma sig in i och hänge sig åt. Jag skulle vilja att de blev översatta till engelska, och slutligen bli film. Tänk att få se sina karaktärer verkligen stiga ur texten på skärmen och idéerna i mitt huvud. Naiva drömmar kanske. Självgoda till och med. Men varför satsa lite när man kan satsa mycket? Jag ska livligt erkänna att jag får höra att sådana drömmar sällan slår in. Det är jag medveten om. Jag har ingen kämpastory som kan visas i en snyggt hopklippt sekvens med peppmusik. (tänk er någon som tränar inför något och så visas videoklipp på dem från att det går dåligt tills att det går bäst, alltsammans till käck musik). Allt jag gör är att jag sitter och skriver när jag har inspiration, numer tvingar jag mig till och med att skriva. Och allt blir inte perfekt, det vill jag lova, men det kommer jag få skriva om i alla fall, för det är så man gör! Man skriver om, förfinar och skriver rätt. Men inte kan man tänka att bara för att det inte är perfekt direkt så skriver man det inte?

Detta var det jag ville skriva. För att jag kände för det. Inget nytt om skolan, inget om bilkörning eller bilder att visa upp. Bara tankar som är nycklar för er och framförallt för mig till vem jag är. Vem är ni?

Kommentera

Publiceras ej