Tillbakablick Dss-middagen

0kommentarer

Har precis ätit frukost framför datorn hemma hos mamma. Så snart detta inlägg är postat kommer det bli så mycket plugg så det räcker och blir över. Idag tror jag att fokus kommer ligga på endokrina sjukdomar, alltså kortfattat de organ i kroppen som producerar olika ämnen för att påverka andra delar i kroppen. Jag tänkte även läsa om och renskriva radiologianteckningarna.

Hur gick det för Fluffigts lag igår då? Tyvärr vann de inte sin match. Grinchens dator tycktes inte riktigt vara kompatibel med Steam och Dota2. Kanske är det för att han har Mac. Efter minst tre disconnects bytte han dator med en kille och fortsatte spela. Då hade laget dock tvingats ta strid utan att han var med och dessutom tappat farten lite. Sådant stör ju givetvis. Supertråkigt. Nåväl, speciellt Grinchen fick fantastiskt mycket beröm för sina träffsäkra chackle shots.

Inlägget skulle ju handla om middagen! Det var supertrevligt, även om vi som fick jobba mest jobbade halvt ihjäl sig. Jag var lekledare och hjälpte till strax innan, under och efter middagen. Vi skulle träffas fem och bära ner bord och ställa fram allt, men då vi anlände hade Linnea och Martina redan hunnit bära fram precis allt utom lite bestick och servetter. Alla i tvåan, nästintill alla i ettan och en hel del i trean dök upp. Fyra olika pajer plus en sort för allergiska serverades. Till efterrätt bjöds det på chokladfudgepaj med päron.

Under middagen höll jag, Madde och Hector i tre lekar. En av dem gick ut på att gissa vilket djur som producerat ett uppspelat ljud. En av de andra var att gissa vilka djurkaraktären samt från vilken film de kom. Den sista, som jag tänkte lägga upp lite smakprov från var då vi hade närbilder på olika djurarter och där deltagarna skulle komma på vilken djurart.





Kunde ni komma på vad det var för något? Svaren är giraff, chinchilla och till sist en flamingo! Nej, nu blir det plugg! Önska mig lycka till så blir det ett nytt inlägg när jag känner för en paus.

Kommentera

Publiceras ej