Skara väckte mig...

0kommentarer

Till er som arbetar i Skara kommun med att hålla staden fin:
Om ni blåser ihop löven i parken och samlar upp dem kommer ni att få göra om det såvida ni inte orkar vänta tills alla löv har fallit.
Det är beundransvärt att ni orkar starta trakotrn som drar maskinen som gör rent gatorna, men måste ni verkligen börja så tidigt? Och måste den köra över saker som gör att den låter som en mindre jordbävning?
Och de där lövblåsarnaa. När jag blir väckt av dem låter de som enorma myggor. Undvik dem nära bostadsområden tack så mycket. Och se gärna min första punkt, det är inte någon poäng ännu! Det kommer komma mer löv!

Igår då, fick jag hem papper för uppkörning och teoriprov. I slutet på november! Panik! Tack och lov ska jag kanske säga, så kunde jag inte då. Uppkörningen var samma dag som mitt studiebesök i Halmstad som tar hela dagen. Jag ringde upp Ellinor och hon ska boka om det till vecka 50, alltså i mitten på december. Då flyttar hon både teorin och uppkörningen, och det känns mycket bättre! Det hade blivit så oerhört stressigt annars. Hinna med körlektioner och allt i plugget på så kort tid plus teorin.

Om lite mer än en halvtimma ska jag cykla bort till KTC för att byta om. Förmiddagen skall ägnas åt att titta på smådjursklinikens och ATG:s röntgenutrustning och rutiner.

Kommentera

Publiceras ej