Moment 22

0kommentarer

Alltså.
Har ni läst Dilbert-stripen eller hört skämtet om när ni har problem med internetanslutningen och så ska ni åtgärda det genom att maila kundservice? Trodde ni det var ett skämt, guess again! Eftersom jag skriver det här inlägget är det uppenbarligen inte internetuppkopplingen som är problemet, utan det är min telefon. Om problemet är akut föreslår de att jag ringer dem... Jag har nu testat omstart, ta ut sim-kort och batteri, vänta och sen starta om samt försökt få telefonen att leta nät manuellt. Inget funkar. Så äntligen på 3:s hemsida hittar jag en rubrik där det står Driftstörningar. Klickar in på den och vad står om inte:

"Just nu kan du uppleva problem med nätet i Falköping, Skara och Skövde. Detta kan påverka samtal, datatrafik samt övriga tjänster. Vi beklagar detta och har högsta prioritet på att lösa det så fort som möjligt."

Av alla ställen de kan ha fel på? Två småstäder och en byhåla? Vänta bara, vi åker från Skara idag, mot trakter med mobiltäckning!

Kommentera

Publiceras ej