Hemma i Skara

0kommentarer

Efter en två timmar kort tågfärd med samtal med en trevlig distriktssköterska med en supersnäll schäfer som tyvärr inte kunde förklara det endokringa systemets korta respektive långa loop feedback, och en glad konduktör som måste ha varit två meter lång och kunde meddela mig att ingen hade bokat platsen bredvid mg och att det var marknadsavdelningens fel var Illidan och jag framme i Skövde. En halvtimmas väntan och därefter ytterligare en halvtimma med buss under det att jag roat fick lyssna på ett sällskap bakom mig och deras ivriga jakt på att återfå en mössa som en av dem glömt kvar på stationen. Jag hoppas hon fick tillbaka den. Hon hade fått den, och den kostade ju faktikst 199 kronor. På Skara station blev vi upphämtade av Hector i supersöt mössa och nu sitter jag här helt utmattad i soffan. Katten har fått mat och jag gissar att han har smugit iväg till mitt rum för att tjinga den bästa sovplatsen. Själv ska jag skumma igenom tandsjukdsomföreläsningen, kennelhosta och valpsjuka samt hästens infektionssjukdomar innan det slutligen blir läggdags. Sedan upp tidigt och skumma igenom gamla anteckningar. 

Godnatt allesammans. Imorgon är det första december! Det innebär att alla som redan inhandlat en chokladkalender får öppna första luckan, såvida ni inte redan mumsat i er alla och är inne på er andra kalender alla redan.

Kommentera

Publiceras ej