Dagen före tentan...

0kommentarer

Så snart detta inlägg är färdigskivet skall jag fortsätta med det som de allra flesta gör dagen innan en tenta, nämligen pluggar. På schemat står vaccinationer och infektionssjukdomar hund och katt. Idag är även dagen då jag ska åka tillbaka till Skara. Det känns lite sorgligt, jag har inte hunnit med sådant jag verkligen velat göra ännu! Nåväl, efter hemkomsten i Skara är det bara tre veckor kvar innan jullovet och dessförinnan händer ju en hel del roliga och spännande saker - uppkörningen bland annat.

Fluffigt är nu på väg till Kista för att göra en labb tillsammans med Nyman. Innan dess tog vi oss bort till Stadsbiblioteket och skrev ut min biljett samt passerade Akademibokhandeln för att inhandla statistikboken. Jag är faktiskt inte avskräckt ännu. Boken är på svenska och verkar väldigt lättläst vid en första genombläddring. Värre kursböcker har jag sett. Detta kommer nog bli en helt okej kurs tror jag, inte så svår, utan man kan nog lägga sig på en lagom låg intressenivå och ändå klara sig igenom med äran i behåll. Låter det fruktansvärt när jag skriver så? Det jag menar är väl mer att man på något sätt får planera den mängd energi man lägger på olika ämnen. Dovis-kurserna kan jag till exempel tycka är viktigare än statistik. Varför? För att det senare inte är kunskaper vi kommer använda oss av dagligen.

Vi passade även på att gå förbi NK:s julskyltning. Det var mycket tomten i kvinnokläder. Jag undrar vad meningen är med detta? Den absolut bästa var tomtens klädkammare där olika dräkter såsom supertomtedräkten och wonderwomantomtedräkten fanns. Mm. Just det. Tomten är en superhjälte resten av året, nu vet ni! Den läskigaste måste ha varit bläckfisktomten. Bäst var helt klart den med väldigt mycket snurrat presentsnöre. Tomteskägg av silverfärgat presentsnöre var lika bra som de djur de gjort på samma sätt, bland annat en pudel.

Nu plugg, annars kommer det här aldirg att gå.

Kommentera

Publiceras ej