Christopher

0kommentarer

Tyvärr var jag inte bland de vinnande bidragen i novelltävlingen. Tråkigt. Nåja, det måste vara svårt för dem. 150 bidrag och de hade inte specificerat vilka kriterier de skulle bedömma efter. Är ju jättesvårt både att skriva och dömma baserat på ingenting annat än att novellen måste innehålla minst en vampyr!

Min novell kan ni läsa här.

Gör det! Dels tycker jag att den är bra, jag tror många kan uppskatta den. Dessutom visar ni ju att ni stöttar mitt skrivande, för det gör ni väl?! Den är 5 A4 med dubbla radavstånd, det klarar ni, kom igen! Är ni extra duktiga betygsätter ni och skriver kommentar också så kanske den kommer med bland de mest lästa.

Här har ni ett smakprov på novellen samt ett temporärt omslag:

"Christopher har tvingats med på ännu en meningslös färd, bort ifrån allt sunt förnuft, ära och redlighet, och förts till den vidskepliga byn Petit Chat i Frankrike. Här ska hans fader Prosten studera och avhjälpa det som så länge skrämt byborna. De talade om bortförda barn och kreatur, om vätsketömda lik och om varelser som anlände först när solen vikt hädan."


Kommentera

Publiceras ej