Liten recap

0kommentarer

Jag har haft en ganska lång frånvaro här på bloggen helt enkelt för att jag inte känt för att skriva. Lite kan jag nu i efterhand berätta om de oskrivna dagarna.

Jag och morbror Anders är inbokade på en handledarkurs i Hallonbergen, om jag inte missminner mig, och det ser jag verkligen fram emot! Vi får se om det blir roligt och intressant. Speciellt med tanke på att morbror Anders är lärare och antagligen kommer kunna ha en bra teknik för att lära mig senare när det blir övningskörningsdags. Ska kolla med trafikskolan om de har något bra erbjudande för synundersökning, i annat fall så har jag hittat ett hyffsat billigt ställe.

Praktiken på Dog Planet är riktigt trevlig. Jag har till och med fått klippa klor på en supersnäll liten hund samt fått bada Agnes, Alex hund. Tycker jag var bussigt, att han lät mig få ha Agnes som försökskanin! Ren blev hon i alla fall, och riktigt uppfluffad sedan hon blivit fönad. Jag ser fram emot långpromenaderna mer och mer nu. De känns inte alls jobbiga som de gjorde i början. Så länge som jag har med mig vatten och en frukt går det utmärkt bra. Idag fick jag med mig Fluffigt på en drygt tre timmar lång promenad, och det enda jag kände av var vätskebrist och en lätt trötthet i fötterna. Har inget ryggont alls längre. Promenader och motion äger!

Slutligen är jag extra glad idag. Fluffigt och jag, fast mest Fluffigt, läste på forum om folk som har haft samma problem med sina drivrutiner och wacomplattor som jag har haft. Mitt pen pressure har ibland helt enkelt inte funnits där, och bitvis varit högst varierande. Det gick inte att måla helt enkelt. Känslan var som bortblåst och jag blev bara frustrerad. Nu när det är ordnat med hjälp av gamla drivrutiner, så har jag börjat måla på en sketch ifrån 2010 på Obsidian Destroyer. Underbart. Känns som om man håller en perfekt pensel i handen och pennan flyger fram över wacomen. När jag är klar får ni se resultatet.

Kommentera

Publiceras ej