Inte lika illa...

0kommentarer

Okej, dag två på hunddagis var väl sådär. Vi gick verkligen två och en halv timma denna gång, och jösses vad ont jag hade i benen! Ajajaj alltså! Benhinnor och fötter tycks inte komma överens med mina nya skor så jag får nog ta och lämna tillbaka dem och köpa ett par andra walkingskor istället.

Det positiva var att jag nu hade saker att göra efter lunch, det vill säga städning, och att jag fick sitta och läsa bredvid en brun labbe som var jättemysig. Dock kändes det lite som att det praktikanterna får göra är att städa. Säkert helt okej om man är sexton år eller arbetslös eller vad tusan som helst, men jag är där för att lära mig om hundhantering och försöka komma underfund med dem, något jag knappast lär mig av att damma hyllor. Som sagt, städa inne hos hundarna är helt okej, då kan jag obsevera deras beteenden. Städa hyllor för hundgodis är inte okej.

Och så saknar jag Fäsk. Kom hit och gör mitt liv lite mera rock och mörker och lite mindre städning och fjortis.

Kommentera

Publiceras ej