Att vara eller inte vara klar

1kommentarer

Ibland är det så svårt när man sitter och ritar och ska bestämma sig för när man är klar. Det ska också tilläggas att det är svårt att bli klar när man har en katt som är ivägen mest hela tiden.

Nu har jag, äntligen, tror jag, blivit klar med en bild som Moa bad mig göra för åtminstonde ett år sedan. Hon ville att jag skulle rita henne som något häftigt fantasyaktigt och tillade sedan att hon gillade Sailor Moon. Efter ett försök på en vanlig bild som jag fick ge upp så tänkte jag att vad tusan, jag testar på det här med manga. Och så började jag leta referensbilder och rita. Tror jag använde åtminstonde tre referensbilder för själva posen och så ytterligare en hel drös för att få stilen någorlunda rätt men ändå få det att påminna om Moa. Jag bläddrade igenom hennes bilder på FB och fick fråga om ögonfärg och favoritfärger så jag kunde börja färglägga sedan linearten blivit klar.

Nu kan man ju tycka att jag bara borde publicera bilden här, men jag kan inte. Jag vill att Fluffigt ska få titta på den och säga vad han tycker. Sedan borde jag bestämma mig för vad jag vill rita på fortsättningsvis. Inspirationen tryter lite skulle man kunna påstå.

Slutligen tycker jag att mitt paket kan ta och dyka upp idag, även om det står att leveranstid är mellan 7-10 arbetsdagar, men det var ju faktiskt ifrån beställningsdagen som var den tjugofemte!

1 kommentarer

hector

03 May 2011 15:54

Fick mail 28/4 att det skickades ut då, så du får räkna fr.o.m. då.

Kommentera

Publiceras ej