Vad göra när man är ensam hemma?

0kommentarer

Hector påstod att hon hade ägnat sin tid av ensamhet i lägenheten med att sjunga högt och falskt och att jag inte skulle bli förvånad om det kom ner någon granne och knackade på för att fråga om personen i lägenheten möjligen kunde hålla tyst framöver.
Det var ju verkligen något kreativt tycker jag, så nu är frågan vad jag ska hitta på. Jag har nästan betat av hela disken som Hector lämnade, ja just det lämnade! Dessutom har jag äntligen sagt upp min hemförsäkring vilket jag verkligen hade för mig att jag hade gjort, i vilket fall, nu är det gjort. Ska smsa Cecilia och kolla om pojkvännen mår tillräckligt bra för att hon ska kunna slita sig och köra mig till Skövde för skotittande. Jag hittade ett par perfekta skor för mig - cammofärgade - på tåget på vägen hit till Skara igen. Dilemmat var att de satt på någon annan, så jag gjorde det enda rätta och frågade helt enkelt vart hon hade köpt dem någonstans. På Din Sko blev svaret, och jag kollade upp deras nätbutik och där tycktes de också finnas.

Sen har jag lite tristare saker planerade, städning, läsning och kanske renskrivning av anteckningar, hämtning av prylar ifrån förra lägenheten, gym och så klart, färdigfärgläggandet av min Strygwyrbild. Ååh, det är så svårt! Ny verision av mitt ritprogram och därtill en dator jag inte är van vid. Plus att de senaste drivrutinerna till in wacom gör att det blir en liten blinkande cirkel där man har klickat vilket är sjukt störande. Mitt hopp ligger till hjärnans förmåga att sortera bort onödig information och att jag inte kommer märka det om en vecka eller så.

Kommentera

Publiceras ej