Fråga 2

0kommentarer

Yes box, är nästan klar med fråga ett. Eller, jag är klar, nu måste det bara snyggas till lite. Det tänker jag dock göra imorgon så att ögonen och tankarna får vila. Jag vet att det är lätt hänt att stirra sig blind på texten, och jag misstänker att min meningsuppbyggnad är minst sagt medioker emellanåt.

Fråga två då, trodde jag var riktigt dryg, men nu inse jag tack och lov att så inte är fallet. Det är bara att sätta sig ner och räkna samt skriva. troligen kommer det nog att gå ganska enkelt, bara jag väl börjar. Tänkte få skriva detta inlägg och sedan gå ett varv i bibblan bara för att få miljöombyte. Generellt brukar tycka att bara jag vä börjar skriva så lossnar det. Jag kommer på mer och mer jag vill ha med och så är frågan till slut besvarad. I alla fall, Fråga två:

Idag ska Fluffy, enligt ordination från vårdansvarig veterinär, sondmatas.

Din uppgift nu är att göra en utfodringsplan för Fluffys första dygn. Den ska innehålla

  • ett matnings-schema med matningstider

  • fodermängd per matningstidpunkt ( Du ska dessutom beskriva hur du räknat ut fodermängden)

  • en utförlig skötselinstruktion för nässvaljsonden inklusive beskrivning av hur du ska gå tillväga vid sondmatningen.

Du kommer att använda dig av det kommersiella fodret ”God Sondmat”. En burk (innehållande 100ml och väger 100g) innehåller 120kcal/100g.

Formeln för beräkningen är : RER = (30 * djurets vikt i kg) + 70kcal

Fluffy väger 3 kg.

Du ska dessutom :

  • Beskriva sjukdomen Fluffy verkar ha drabbats av

  • Beskriv övriga vårdbehov som Fluffy eventuellt kan ha.



Kommentera

Publiceras ej