Ett sätt att vakna på

0kommentarer

Morgonens fråga är som följer: Hur vaknade Ardente idag?
a) busig katt som rejsade i lägenheten
b) larmet på mobiltelefonen som ringde
c) av sig själv, när solen lyste henne i ansiktet
d) av en traktor som samlade upp grus ifrån gatorna

Har ni svarat d) så har ni fullständigt rätt! Katten sov i godan ro, mobilen skulle inte ringa förrän om en halvtimma och just idag var det molnigt. Alla tre faktorer som gjorde att jag borde ha fått sova längre. Men icke. Nu börjar i alla fall även Skara tycka att det är dags för vår. Gatorna börjar bli fria ifrån vinterns  ditlagda grus. Om jag hade rullskriskor skulle jag kunna ut och åka!

Klockan är nu halv tio. Klockan tolv släpps hemtentan och därefter har vi till klockan tolv på onsdag på oss att göra den. Jag och Hector behöver klara alla fyra uppgifterna för att få det betyg vi fick på tentorna i slutbetyg. För min del betyder det en femma, eftersom det var vad jag fick på den skriftliga tentan. Hemtentan kan man maximalt få en fyra på. Slutbetygen räknas ut såhär, och då är den första siffran tentaresultatet och den andra hemtentan.

5+4=5
5+3=4
4+4=4
4+3=3

Klockan tolv tänker jag befinna mig med min dator på biblioteket i Undervisningshuset. Där tänker jag sitta tills det blir mörkt eller jag blir utkastad alternativt för hungrig. Och så göra likadant imorgon igen.

Kommentera

Publiceras ej