Dags att ansöka

0kommentarer

Nu börjar det bli dags att skicka in ansökan, ja inte för mig, men för de som vill bli de nya på djursjukskötarprogrammet hösten 2011! Till den 15 april 2011 har ni på er, alltså drygt en månad. Jag förstår att det är nervöst med alla betygsgränser och hela tiden frågan som gnager i mångas huvuden: kommer mina betyg att räcka? Jag minns att det var så för mig. Här har jag lite statistik ifrån antagningspoäng.se

Gymnasiebetyg utan kompletteringar: 21.31

Gymnasiebetyg med kompletteringar: 21.68

Utländska betyg: -

Folkhögskola: 4

Högskolepoäng: 1.60

Antal antagna: 42

Antal behöriga sökande: 1609

Antal platser: 0

Antal platser inkl överintag: 42

Antal reserver: 706

Vad mera är, alla som hade 1.7 kom in, och detta vet jag eftersom jag var den sista på 1.7 som kom in på programmet. Flera på 1.6 fick också en plats, men de var inte garanterade, dvs, alla som hade 1.6 kom inte in. Sök in, och gör högskoleprovet!

Kommentera

Publiceras ej