Början på frågaa 3

0kommentarer

Haha, det kliar överallt! Första delen av fråga tre handlar nämligen om loppor och löss, och varenda gång jag läser om ektoparasiter kliar det som bara den. Känns som om de kanske kan hoppa upp från textbokens bilder och bosätta sig i mitt hår. Jag är nu tillräckligt klar med första delen av fråga tre som är som följer:
  • Förklara för djurägaren vad det är för skillnad på löss och loppor samt hur det kommer sig att de inte kan behandlas på samma sätt. Varför kan inte loppor endast behandlas med ett spot-on preparat?


Yes box, nu ska jag gå vidare och läsa på lite i mina anteckningar omMalasseziainfektioner i tassarna. Om någon som läser här har något bra tips på en bok eller länk, tveka inte att höra av er!
För er andra som kanske gör loppuppgiften kan jag tipsa om boken Georgi, Jay R. (1985). Parasitology for veterinarians. 4. ed Philadelphia: Saunders. Den finns just nu här bredvid mig på biblioteket. Leta efter en tjej med en MSI laptop och headset på som har en förlovningsring.

 


Kommentera

Publiceras ej