Dragläge

0kommentarer

Whoho!
Idag fick jag träna med morbror igen och passade på att be om att få öva på krypkörning. Detta innebär då inte bara att svänga runt när bilen väl rullar, utan att få igång den mjukt samt stanna mjukt utan motorstopp. I början gick det med varierande resultat vill jag lova. Sista varven däremot, då tror jag att det blev en åtminstone tio start och stopp utan motorstopp, även fast några var i backe samt i skarp sväng! En del av hemligheten tycks vara att jag har gasat för lite. Detta hoppas jag sitter i när det är dags för nästa övningstillfälle som blir på onsdag kväll.

Vi passade även på att låna två koner som stod på parkeringen. De två som inte var fastbultade i vägen var utmärkta för ändamålet och där låtsades vi att jag skulle göra höger samt vänstersvängar. Ibland skulle jag stanna och ibland lite flygande sådär. Det var roligt och utmärkt träning. Blev riktigt duktig på att komma ihåg att använda blinkersen =D

Bäst var ändå när jag fick motorstopp innan jag skulle öva en vänstersväng och morbror Anders sade att nu tutar tant Astrid (?) på dig, för hon ska till marknaden och riskerar att komma försent om du inte kommer iväg snart... samt när han påpekade att jag körde så långsamt att jag just blev omcyklad av ett gäng gamla gubbar! xD Hahahaaa.

Kommentera

Publiceras ej