Att inte kunna allt ännu...

0kommentarer

Är inne på min andra veckas sommarjobb på djurklinik nu, och i takt med att jag lär mig mer så blir mycket enklare, men vissa saker också svårare och mer frustrerande. Som när man har en massa patienter samtidigt och ska göra två behandlingar varav jag inte kan göra någon. Jag kan inte ge en fågel dropp t.ex. Och igår misslyckades jag med att ge en katt en subcutan injektion. Jag lyckades inte sticka igenom nackskinnet fastän jag trodde att jag gjorde det, mycket märkligt. Men den hade väldigt lite att ta utav, och jag vågade nog inte lita på min magkänsla och bara sticka igen.

Samtidigt, några bra saker. Jag har nu gett subcutan injektion till följande djur:
kanin, marsvin, hund.
Intramuskulär injektion:
hund.

Igår fick jag klippa klor på en fågel, och jag ska säga er det, att klippa klor på stor fågel är lättare än hundklor!
Jag börjar även bli helt okej på att blanda till vaccin och att ställa relativt rätt frågor inne på pol samt att stå i kassan. Så snart jag kom på hur journalsystemet är uppbygt var halva jobbet gjort!

Ny dag, nya äventyr. Jag hoppas den blir fylld av liv och bra besked, för igår var det tungt med mycket sorgesamma nyheter.

Kommentera

Publiceras ej