Snart flytt!

0kommentarer

Nu börjar det närma sig på riktigt här.
Idag var vi uppe och lämnade tillbaka pärmarna samt skrev kontrakt för vår nya lägenhet. Den första februari ska vi få flytta in och vi har redan frivillig flytthjälp. En vecka kvar med andra ord, så nu gäller det att börja packa i sina banankartonger! Varje gång vi går till Ica så tar man en sväng förbi deras avstjälpningsställe för att se om några kartonger möjligen skymtar fram.

Snart blir det lite gymmande och sedan förhoppningsvis lite renskrivande av anteckningar, mer packande och kanske lite tvättstugsbokande. Jag har glömt bort mitt lösenord till bokningen online, och nu har jag verkligen testat samtliga jag kan komma på utan framgång. Det blir till att knata ner till tvättsugan och boka där. Det finns både fördelar och nackdelar med elektroniska system. Att kunna boka via internet är bra. När man glömmer lösenorden eller skulle kunna gå in till tvättstugan tidigare för att personen innan är klar är det dåligt.

Slutligen börjar det bli dags att säga upp lite avtal, som t.ex min hemförsäkring. Vi ska ha Hectors istället. Å andra sidan ska vi ha mitt bredband. Adressändra står på schemat också. Inte lite som ska göras! Detta är anledningen till att flytta är drygt. När jag flyttar hem från Skara igen så vill jag bo på en plats i en mycket lång framtid. Jag är fullt medveten om att detta inte kommer hända, men jag vill!

Kommentera

Publiceras ej