Förena nytta med nöje

0kommentarer

Idag tog jag och Fluffigt oss ut i ljuset främst på jakt efter en stomf till mig. Jag vet inte om det heter stomf, stomp, stomph eller något helt annat, men bra är de att ha i alla fall! Med en sådan kan man smeta ut blyertsen i en teckning så att säga.
Inte nog med att vi hittade somfer (stomper, stompher eller något helt annat) vi hittade även ett knådgummi, som är ett slags suddgummi man kan forma och på så sätt enkelt sudda ut små detaljer utan att radera hälften av sin teckning på köpet. Nu till den stora överraskningen som gör att man helt klart kan förena nytta med nöje; när vi gick in på Akademibokhandeln och letade så ramlade vi över en skelett- och muskelbok för konstnärer. Människa, hund, häst, björn, hjort och en väldans massa andra saker var beskriva i detalj. Jag insåg precis att jag inte behöver köpa någon mer avancerad bok som visar på de olika musklerna eller ledernas funktion, det finns i den här boken! Nu har jag alltså en lärabok - i bild och i anatomi! För bara 69 kronor, det ni!

Kommentera

Publiceras ej