Flyttplaner

0kommentarer

Oj, jag vet inte var jag ska börja, men jag börjar känna mig riktigt nervös! Hector och jag har pratat om att flytta ihop ett tag och innan helgen var vi ju och tittade på en lägenhet som vi vill ha. Imorgon måndag ska vi höra av oss igen, och det gäller ju att vi blir av med våra lägenheter, för annars så kan den nya lägenheten komma att gå till någon annan.

Idag skickade vi ut ett massmail till alla studenter, lade ut en annons på blocket samt satte upp en lapp på Ica om att vi vill bli av med våra lägenheter, och redan ikväll har vi fått svar. Personen i fråga är intresserad av min fina lilla lägenhet som jag just nu känner en smärre separationsångest ifrån, och han ska komma och titta på den nästa helg.

Tänk, vi trodde det kanske skulle bli problematiskt... men det verkar ju som om vi har en chans att faktiskt bli av med lägenheterna! Och samtidigt tycker jag väldigt mycket om min första egna lilla lägenhet som är precis lagom för mig. Å andra sidan så har den andra ett riktigt kök, riktig frys, ett vardagsrum, Hector, en mindre månadshyra eftersom vi delar... Ja suck... Jag försöker tänka som så, att den här lägenheten hade jag fått skiljas från i alla fall.

Kommentera

Publiceras ej