Bland mykotoxiner och rabies

0kommentarer

Denna dag som skulle hålla på till allra minst halv fem drog vi igenom på rekordtid och blev klara redan vid tretiden. I grupper om två och två har vi haft jullovet att förbereda oss på och idag var det så dags för presentationerna. De flesta hade den klassiska powerpointpresentationen, så även vi.
Det var omväxlande och roligt, höra om virus man inte visste fanns och risker med zoonoser man inte tänkt på. Efter lunch fick vi godis av Maria, mycket uppskattat ska jag tillägga!

Imorgon har vi utdelningen av hemtentan att se fram emot. Klockan 11 i morgon delas den ut och på fredag klockan 12 är deadline. Stackars Hector, eller lyckliga, ska iväg nästan hela torsdagen på träning inför presentation av vår linje på en mässa. Jag är lite ledsen att jag så fullständigt glömde bort att anmäla mig, men det kommer fler chanser, och dessutom hade det blivit oerhört stressigt. Om nu bara studentportalen kunde fungera ordentligt så skulle jag ha kunnat skriva lite om allt kul vi ska göra på kliniken nu, men det gör den inte, så det kan göra detsamma! Jag återkommer helt enkelt.

Kommentera

Publiceras ej