Studieteknik ger morgonglädje

0kommentarer

Tänk, jag trodde jag skulle känna stress och smärre panik idag, men icke.
När jag vaknade imorse innan larmet så var jag utvilad, och när jag började tänka på de svåra sakerna jag skulle lära mig, som vissa siffror man måste kunna utantill till vätsketerapin så bara dök de upp stadigt i minnet. Det jag och Fluffigt gick igenom igår tror jag nästan sitter som det ska. Jag kan nog få fram all fakta i huvudet bara jag tar det lugnt och metodiskt går igenom minnesanteckningarna.

Det är så lustigt, för jag har verkligen inte hunnit plugga så mycket som jag har velat, och det har inte berott på lathet utan helt enkelt på oväntade situationer som behövt lösas precis just då. I alla fall, min tanke är att det kanske är bristen på stress som denna gång har gjort en hälsosam inverkan på min inlärningsförmåga.
I övrigt gör jag inget speciellt, tycker jag i alla fall.

* renskriver de anteckningar jag inte är klar med
* i renskrivningen så använder jag tre färger, blå, svart och röd där jag skriver separata stycken eller ämnesområden om man så vill i en specifik färg.
* Viktiga saker, eller saker som återkommer, t.ex ändelser som "peni" "fili" får en egen färg av mina överstrykningspennor i grönt, gult, rosa och blått.
* när jag inte förstår det som står i anteckningarna har jag google till hands. Jag hittar relevanta artiklar och förtydligar mina anteckningar i renskrivningsfasen.
* läser igenom anteckningarna
* hittar någon (Fluffigt, mamma) som kan förhöra mig
* när jag inte minns något så hänger jag upp det på ramsor.

Det var det hela, och appropå det så ska jag fortsätta plugga nu.

Kommentera

Publiceras ej