I has internetz

0kommentarer

Lycka!
Det är de små sakerna som gör det.
Som att man kan ha kontakt med omvärlden till exempel!

Hector och jag har sedan igår flyttat in i vår nya lägenhet, en tre centralt i Skara. Bilder får ni när det är färdigmöblerat för er som undrar. Sängarna byggde vi ihop igår, skruvade på benen på dem och bäddade men därefter var vi precis färdiga och gosade ner oss i varsin säng klockan tio på kvällen, en tid som är relativt tidig för någon som mig. Idag däremot, efter en föreläsning och en minimässa med eventuella framtida arbetsgivare, lyckades Hector dra igång mig och skruvade ihop mitt skrivbord med rasande fart. Ganska imponerande. Sen kunde jag ju inte vara sämre, så vi hjälptes åt med hennes stora vita hylla (en Expedit ifrån IKEA om någon skulle vara intresserad), flyttade vardagsrumsbordet till rätt plats och nu äntligen, kopplat in modemet.

Säng på plats, dator på plats med tillgång till internet och snart mat i kylskåpet. Vad mera kan man kräva efter att nyss ha flyttat? Kanske att den mysiga katten sover i min säng och inte i Hectors, och kanske en chokladkaka, men i övrigt så är det perfekt.

Kommentera

Publiceras ej