Hematologiföreläsningar renskrivna

0kommentarer

Sådärja, då var hematologiföreläsningarna renskrivna, det blev bara åtta A4:an...
I vilket fall är det perfekt avklarat med tanke på att det nu är hög tid för lunch.

Än finns det många ord att lära sig, men de börjar sitta. Symptomen på de olika tillstånden börjar kännas mer och mer logiska ju mer man läser om det. Samtidigt ska jag inte sticka under stol med att mycket av de som står i mina anteckningar kändes svårtförståeligt och en del lite knapphändigt. Jag har suttit med google och wikipedia öppet och helt enkelt slagit upp det som jag inte alls har förstått sambandet med. Det känns som om det är viktigare att faktiskt förstå än att bara rusa igenom anteckningarna, även om det är oerhört frustrerande för en sådan som mig att det tar en sådan evinnerlig tid att renskriva och gå igenom så mycket fakta.

Nu återstår att se om det blir respiration hund och katt, respiration häst, vätsketerapi eller kardiologi som blir nästa punkt att beta av. Något som känns extra roligt just nu? Respiration faktiskt... Där känns det som om mycket kan förbättras bara med upplysning, framförallt på hästsidan, men jag återkommer om det när jag har de anteckningarna i färskt minne. Just nu tror jag min mage får berstämma att fokus skall ligga på lunch.

Kommentera

Publiceras ej