Hazardkaos

0kommentarer

Tänk vad glad jag var när scheman för kioskarna och de som ska sitta i security var ute och klart, informationsmailet var utsänt och alla var i rätt grupp, i rätt mailinglista och med rätt rättigheter på hemsidan. Underbart.

Idag börjar små och stora problem dyka upp, ännu är det inte kaos, utan möjligtvis en medelstor röra. Titeln på inlägget kan anses vara något överdriven med andra ord. Ett par människor har påpekat för mig att deras nick är felstavade eller att de har bytt det. En person kan inte vara med på lanet och en annan kommer inte kunna vara där tillräckligt lång tid. Slutligen har jag fått in två nya i staff som jag kommer kunna sätta på pass och det är kanon, men det kräver också sitt lilla finlir, för en av dessa vill sitta på pass med en annan som redan är schemalagd, och det är inte alltid det bara går att byta runt hur som helst.

Slutligen har jag påbörjat min kommunikationsföreläsning som är baserad på de två föreläsningar vi fick tidigare under terminen samt de böcker jag läser om kommunikation för tillfället. En stor anledning till detta är att vi har haft problem inom föreningen, och nu börjar det blir dags att helt enkelt lära våra staffare hur man kan bli bättre på att kommunicera och därmed bli bättre på service och minska risken för konflikt. Som jag tänkte säga på min föreläsning, vi staffar för att det är roligt, men det skadar ju inte om vi blir bra på det under tiden.

Kommentera

Publiceras ej