Fästmannens födelsedag

0kommentarer

För många därute som bryr sig om den kommersiella kärleken så är detta den ultimata dagen, Alla Hjärtans Dag. Jag tror att jag har vuxit upp, för det bryr jag mig inte det minsta om längre, även om jag minns det roliga med att anordna rosförsäljning till eleverna när jag gick i högstadiet. Ja nu i efterhand inser jag ju det meningslösa. Alla vänner gav en gul ros som betydde vänskap till varandra, och vissa par gav de röda till varandra och så några randoms som gav rosa som betydde flirt till vad jag antar var någon de ändå visste var intresserade.

Inlägget idag ska ialla fall handla om min fästmans födelsedag, för han och hans tvillingsyster fyller nämligen 27 år idag, såvida jag inte är väldigt förvirrad igen. Inte för att det är omöjligt, så sent som för några dagar sedan frågade jag Fluffigt vad vi skulle göra när han fyllde 25 för att sedan börja fnittra hysteriskt. Det är jag som nästa år skall möta fasan i att fylla 25 och inte vara klar med min utbildning, ha arbete, barn, hus, hund, bil och en bra stadig pension. Någon mer än jag som känner stressen?

I alla fall, Fluffigts födelsedag skall vi fira genom att... han jobbar till fyra. Jag pluggar nu och kommer plugga tills han slutar och mer på kvällen, vi måste förbi biblioteket för att skriva ut min biljett hem till Skara och sen skulle vi tvätta ja. Jag tycker man borde få spara på födelsedagar tills gott om tid finnes. Jag tänker fira Fluffigts födelsedag i sommar, när jag är ledig. Då ska han få massor med glass. Åtminstone den idén är ju riktigt vettig, eftersom Fluffigt verkligen älskar glass. Billig glass, dyr glass, glass i stora lass och glass i varje pris- och smakklass.

Nu var det lunch
Och sen mer plugg

Kommentera

Publiceras ej