Det märks att man är i Sthlm...

0kommentarer

Kära gamla Stockholmsområde. Ännu en gång faller snön ner, och du blir stillasittande på din präktiga rumpa...

All busstrafik är inställd, så planen på att mötas vid Gullmars och ta bussen till Skutan gick, med ett nymodigt uttryck, fetbort. Istället blir det till att hoppas på att tunnelbanan inte är massivt försenad för min del, och sedan hoppa på pendeltåget varefter en skön halvtimmaspromenad i ett vad jag misstänker oplogat Haninge. Lite motion har aldrig skadat.

Det är en smula lustigt, för om jag hade varit kvar i Skara, och nu struntar vi i händelsen att jag skulle ha åkt buss till skövde, så hade inställda bussar inte spelat någon roll. Allt är så nära att man bara kan gå dit. Som allra mest tar det en halvtimma. Och då har man nästan gått så långt som det går att gå i Skara. Ja, till något som är värt att gå till. Det är en lustig liten by jag bor i... Men det är en trivsam liten by.

Kommentera

Publiceras ej