Prydnadssaker utan självhäftande tejp är dömt att misslyckas

0kommentarer

Här stiger man upp på morgonen och tänker att nu ska jag hälsa på en glad katt och äta frukost! Icke. Visserligen fanns där en strålande glad katt som jamade och purrade och strök sig som en galning mot mina ben, men bortom det, när min blick nådde vardagsrummets bortersta hörn ser jag hur min jättefina drake i en glaskula med glitter i nu ligger sorgligt splittrad på golvet. Tunt glas överallt, vatten överallt och glitter överallt. Kvar i mitten ligger en medtagen drake, fri ur sin fångenskap men ändå oförmögen att flyga iväg... Kanske är det för att några glasbitar fortfarande sticker upp ikring honom, fastsatta i fästet mellan marken och de slingrande trädgrenar som omsluter den. Kanske är det för att draken har varit instängd så länge att den inte vågar lämna hemifrån, kanske är det för att den är av sten...

Katten stängde jag först in i mitt sovrum, men den dörren öppnade han så det fick bli badrummet istället. Därefter tog jag fram dammsugaren och papperskorg och har samlat upp allt glas och glitter jag har kunnat hitta. Kattens tassar är såvitt jag vet oskadade, just nu håller de på att vifta fram mat ur en kartong. Ibland känns det lite tråkigt att inte kunna ha en endaste prydnadssak som går säker utan att jag har tejpat fast den. den här var ändå intryckt mellan filmer och CD-skivor i en bokhylla. Har Illidan väl bestämt sig för att få ner något, ja då får han det också, suck. I min framtida lägenhet får man nog bara välja var en sak ska stå en gång, för därefter tejpas den fast där. Punkt. För att hitta ett tillräckligt högt ställe där Illidan inte kommer upp är inte att tänka på. Till slut tar han sig upp.

Kommentera

Publiceras ej