Parkour med hund?

0kommentarer

Parkour är en disciplin och en metod att träna där syftet är att ta sig förbi hinder på diverse ställen, typ buskar, stängsel, hustak m.m. Jag känner inte till mycket om det, men hur som helst snubblade jag över den här youtubevideon alldeles nyss. En ukrainsk Pit Bull som kör parkour. Jag vågar inte uttala mig om det sliter på leder och liknande, men varför borde det, om den har tränats lite i taget och byggt upp sina muskler? Jag gissar att husse också tränar parkour. 



Tack och lov för det här klippet. Föreläsningen i statistik idag var världens snarkpiller. Som en av mina vänner skrev lite snyggt på ett papper och skickade till mig "Det luktar tidigt jullov". Men eller hur?! Speciellt när hon läser exakt det som står på powerpointpresentationen. Ord för ord. Tyvärr tror jag att det är så nedrigt att en av de övningar man verkligen borde gå på ligger precis i slutet av kursen. Meh.

Kommentera

Publiceras ej