Nu är det jul, bocken har brunnit!

0kommentarer

Runt klockan tre inatt brann åter Gävlebocken ner. Kommunen låtsas vara upprörd och åskådarna hurrar, för vad är väl en december utan en nedbrunnen Gävlebock?

Fyra timmar senare väckte Hector mig för att vi skulle cykla iväg till tandläkaren och dra ut en tand till, denna gång 304 såvida inte människotandsystemet skiljer sig från djursystemet. Å andra sidan har djur tre insiciver per käkhalva och vi har bara två... Detta tål att undersökas. Nu är det undersökt, det var hopplöst på¨de fem minuter jag gav det. En googlesökning på tandkarta gav mig förvisso rätt slags bilder men bara en massa på hur mammor skrivit in i vilken ordning deras ungar fått tänder. Hjälp. Tanden åkte ut så snabbt och enkelt att fäsk inte ens märkte det, yaaay! Grattis fäsk! Idag hade jag inte ens någon rolig berättelse att berätta och skämten var på lågvattennivå. Det enda jag kunde komma på som passade in på dagens tema var:

Vad är det för likhet och skillnad mellan en brandman och en tandläkare?
Båda rycker ut, men den ena tänder och den andra släcker!

Hahahaha...
Hjälp jag måste lära mig några bra vitsar utantill! Får bli nästa års stora projekt tror jag.

När vi väl kom hem efter den lyckade tandutdragningen var jag så trött att jag gick och la mig i sängen och sov i fyra timmar till. Det behövdes! Nu är frågan vad jag ska göra resten av dagen, vi är lediga, och har egentligen inget plugg mer än att läsa lite i statistikboken. Så mycket frihet! Hmm... Ska börja med körkortsteori tror jag...

Kommentera

Publiceras ej