Helt utmattad

0kommentarer

Ojoj. Jag känner hur tröttheten tar tag i mig i en rejäl omfamning. Mitt huvud känns luddigt och min kropp som om att halvligga i kontorsstolen är precis rätt utmaning för den. Bredvid mig sitter Illidan och tigger gos och en sittplats i mitt knä. Nu har han klivit ner i mitt knä och jag väntar på att han ska lägga sig ned. Sådärja. Över högerarmen på mig var tydligen perfekt. Ibland önskar jag att jag vore katt när jag är trött. De kan få vilken viloställning som helst att se bekväm ut. 

Tentan är nu skriven och jag måste få säga att den var utmattande men väldigt lätt. Den var lång, oerhört lång, men med en massa olika frågor vilket gjorde att om man inte kunde skriva så mycket på en fråga så gjorde det inget, det kunde kompenseras genom de andra. En annan sak jag tyckte var bra var att betygsgränserna var satta så att en 3:a innebar en viss poäng, en 4:a krävde samma poäng på 3-delen som för en 3:a och sedan ett visst antal poäng på fyra delen, osv för en 5:a. Ibland gör de så att de förutom ett visst antal poäng på 4:a delen även höjer kravet på 3-delen. Det tycker jag illa om men nu var det som sagt inte så. Frågorna kändes enkla att förstå, även om jag inte riktigt förstår poängfördelningen. Fem poäng gavs för att bara räkna upp fem diagnostiska metoder medan det var en låååång skrivfråga som också gav fem poäng. Nu är de klar i alla fall och jag räknar lite övermodigt kanske med minst en fyra. Jag tror faktiskt jag har chans på en femma såvida jag inte missförstått frågorna.

Funderade på att sova middag, men jag vet inte om jag orkar. Faktiskt.
Sen tänkte jag julpynta lite. Adventsljusstaken är uppsatt i köket. Det ser jätteroligt ut för vi har inget uttag som är nära fönstret, utan ljusstakens sladd går runt en tejpsäkrad kruka, ner i en båge under bordet där den är skarvad med en grendosa som går upp till kontakten på bänken vid kylskåpet. Fint lyser den i alla fall! 
Och sen så får jag inte glömma teorifrågorna till bilkörningsprovet. Räknade på att för att hinna med alla instuderingsfrågor innan den 12:e måste jag klara minst 25 frågor per dag från och med nu. Hjälp.

Kommentera

Publiceras ej