Generalrepetition

0kommentarer

Ojoj vad kasst jag mådde när jag vaknade imorse! Min mage formligen skrek av hunger som var så illa att jag mådde helt fruktansvärt dåligt. Detta har hänt förut, ofta brukar jag vara så skakig på händerna att jag inte lyckas bre smör på en macka ens. Lösningen? Jag äter en kantbit av en brödlimpa. När hjärnan och kroppen verkar fungera ihop igen så brukar det gå bra att göra en ordentlig frukost.

Tänkte att jag hinner med den första tredjedelen av statistiklektionen i aulan. Usch vad jag nästan ångrar det. Jag började må så illa att jag trodde jag skulle kasta upp. Funderade nästan på om jag hade fått någon slags infektion som lyckats ta över sedan den kalla väntan gårdagen bjöd på. Blev verkligen orolig att körningen skulle lida utav det. Efter en mugg vatten och iskall utomhusluft blåste det mesta av det bort. Tack och lov. Kanske bara själva statistikföreläsningen som skapade illamåendet, haha!

Körningen då, gick Perfekt med stort P. Den gick så bra den bara kunde göra. Wow. Jag har aldrig kört så bra, och jag körde så bra båda passen. Hur lyckades jag med detta? Eddie hjälpte en hel del ska jag säga. Jag frågade honom om hur man tittar i speglar och en massa andra saker inför teoriprovet och då klickade det. Helt plötsligt förstod jag hur och när jag skulle använda speglarna! Det skapade en helt ny möjlighet att hinna med och ha koll på saker. Givetvis har jag fått hjälp av Fäsk och Mamma också, för jag har kunnat bolla idéer med dem, speciellt Fäsk. Jag har även haft meningar som "Jag är bra på att köra bil" och "Jag är en bra bilförare" på repeat i huvudet som ett evigt mantra när jag inte gör något annat, samt tänkt mig hur jag kör till olika platser. 

Slutligen idag hade jag en Rammsteinskiva på när jag körde. Det funkade jättebra, jag behövde det. Har en slags idé om att jag ska försöka vänja min hjärna vid att Rammstein betyder lugn och kontroll typ. Kort sagt, om hjärnan minns skivan och hur bra det gick idag så kommer det vara lugnt imorgon. Vi får se. Ska väl om en tjugo minuter bege mig bort till skolan, tänke jag smiter in under första pausen.

Kommentera

Publiceras ej