Vilket äventyr!

0kommentarer

Vår sista kväll i Skara blev minst sagt minnesvärd. Efter en sista städrunda i min gamla lägenhet där vi putsade fönstrarna och jag skrek för brinnande livet när två spindlar vid två tillfällen kastade sig ner ifrån fönstren och attackerade mig. De kan även ha ramlat ner därifrån...
I vilket fall som helst så släpar vi upp dammsugare, mopp och alla andra städsaker för våra fyra trappor och ska öppna dörren då Hector inser att hon har glömt nycklarna på pallen inne i lägenheten. Ingen bovärd fanns att få tag i, utan i sådana fall hade vi fått ringa dit securitas för fyrahundra spänn. Vi valde att få sova över hos Matilda och Sandra istället, och det var riktigt bekvämt att sova på deras soffa. Vid åtta ringde vi bovärden och tjugo i nio öppnade han lägenhetsdörren åt oss. Lilla Illidan satt där i dörröppningen och väntade på oss, och när han fick se oss mjauade han så det ekade i trappuppgången och sträckte ut sina små tassar mot oss. Rikligt med gos och mat senare var han nöjd och glad igen.

Nu ska jag fortsätta att packa och städa så vi kommer iväg vid en vettig tid. Jag insåg inte att det skulle bli så mycket att ta med mig, men hitills har jag gett upp försöket om att få plats med mina kläder i resväskan. Jag fick ta en IKEAkasse istället. Glad sommar och så hör jag av mig när jag är i Stockholm för fler sommarrapporteringar om praktiken, dagen på Roslagstull och så småningom mitt sommarjobb.

Kommentera

Publiceras ej