Snart ska vi titta på kor!

1kommentarer

Det är en vacker morgon, jag har nästan fått sova flera timmar och det är fredag. Underbara förutsättningar för fortsättningen på morgonen då Cecilia kommer och hämtar oss om en dryga 40 minuter varpå vi ska ta oss till Uddetorp för att titta på kor till vårt smakprov på hur en beteendestudie går till. Minimikravet är tre pass på vardera 45 minuter, och då ska vi titta på varsitt fokaldjur, alltså, vi tittar på ett specifikt djur. Detta ska vi göra varannan minut om jag inte missminner mig. Kort sagt, man har en timer, när det gått två minuter skriver man ner vilket beteende kon utför, väntar två minuter, skriver ner vad den utför just då. Jag tror att mitt block kommer vara fullt av ord som "idisslar, ligger, sover, står". Detta är givetvis bara en gissning, vi får se om jag blir överbevisad.

1 kommentarer

Mamma

08 Apr 2011 10:18

Glööm inte "viftar på svansen, bajsar, kliar sig, viftar med öronen, bajsar, går två steg, viftar med svansen samt att den bajsar. Mycket viktiga beteenden i ko-världen!

Ser fram emot att få läsa om resultatet!

Kommentera

Publiceras ej