Skogsmullepromenad

1kommentarer

Att få åka till Kinnekullebygden och rida nordsvenskar ute i skogen var det jag sett fram mest emot nu under de fyra dagarna som är kvar i Skara. Jag låter bilderna tala för sig själva, om ni blir sugna kan ni komma till deras hemsida här.

Givetvis lyckades jag ta en bild på dem när alla har bakåtriktade öron. Uppbundna vid denna välgnagda stock stod de sadlade och klara när vi kom. Vi fick hälsa, gosa massor och tränsa dem själva. Jag minns inte vad alla hette, för tre av dem hade snarlika namn, men den stora svarta nordsvensken längst fram heter Anton, och min pålle Lyster är andra till vänster med bläsen.


Min pålle hälsar och gosar med Martinas nordis.


Hela gänget samlat! Visst är det fina hästar? Den näst längst till vänster skulle gått till slakt tidigare den morgonen men räddades av den som äger gården. Jag är lite sparsam med närbilder på mina klasskamrater eftersom bilder så lätt hamnar i fel händer och jag här inte frågat alla uttryckligen om det är okej. Här har ni som sagt i alla fall åtta av oss i Dss10!


Härlig pannlugg och jättesött minspel av fuxen där bakom.


Detta var min pålle, Lyster. Känner du igen profilen mamma? Jag vågar påstå att Ondine till stor del var nordsvensk efter att ha träffat på denna herre. Han var ruskigt lik efter en närmare titt.


Försommarmys.

Som ni ser orkade jag inte dona något med bilderna. Det är för mycket jobb. I alla fall, ritten var helt fantastisk. Underbar natur och så otroligt mycket härliga ridvägar. Vi fick se mängder av dovhjortar, och en flock alldeles nära. De reste sig bara för att vi galopperade förbi. Vid flera tillfällen red vi förbi fullständigt vitsippetäckta marker, och vid en väggren bredde till och med blåsippor ut sig.
När vi kom tillbaka efter två och en halv timmas ritt svampade vi av hästarna och fick släppa ut dem i hagen där de rullade sig och blev alldeles dammiga. För oss väntade fika gjord på närproducerade råvaror. Detta är en plats jag vill tillbaka till ska jag säga. Jag rekomenderar det varmt till alla.

1 kommentarer

Mamma

26 Apr 2011 21:42

Åh så alldeles underbara bilder och vilken härlig dag ni hade!

Jovisst hade Ondine Nordis i sig, det sa ju jag hela tiden... ;) Med den manen och svansen! Och aktionen...!

Kram

Kommentera

Publiceras ej