Praktiska provet

0kommentarer

Om du går i DSS10 och ska göra det praktiska provet, fortsätt inte att läsa här, för då vet du i förväg vad som komma skall. Just nu sitter jag i alla fall och väntar på att Hector ska komma hem. Hon sitter antagligen och väntar på att få göra sin andra uppgift just nu, eventuellt är hon redan inne på den.

Den första uppgiften som jag råkade ut för var instrumenten. Jag tror jag satte alla rätt. Därefter var det mera otydligt om jag blev godkänd eller inte. Det känns som om det beror helt och hållet på hur de bedömmer utförandet. Nästa uppgift var nämligen att ta fram för ett blodprov. Dels blev jag osäker på om jag skulle ta fram sakerna och lägga på ett annat bord som stod uppställt, om bomullstussen skulle vara spritad eller om man kunde göra som jag gjorde, ta fram bomull och spritflaskan. Kompresser och en tejprulle tog jag fram, jag gjorde inte ett plåster av det hela. Och sen slutligen så blev jag tokförvirrad eftersom det inte fanns en grön kanyl att montera på vacuutainern utan bara en gul samt en blå som är en fejkkanyl.

De två sista rummen då... Dels urinprov, och jag är tokosäker på om jag verkligen såg rätt i min avläsning av urinstickan. Det fanns en annan dyrare modell som jag tyckte var mer lättavläslig. Till sist var det bandaget på häst kvar, det såg snyggt ut men det är mycket möjligt att det blev för löst i alla fall. Suck. Insåg nu att jag inte klippte till ändarna på bandaget för att det kändes som om examinatorerna tyckte jag var klar redan innan jag var helt färdig. Usch. Nej, mycket hade kunnat gå smidigare måste jag säga.

Kommentera

Publiceras ej