Naprapatbesök

0kommentarer

Hector och jag var hos naprapaten idag och det var väldigt mycket genomgång och test av muskelfunktion och lite knäcningar och massage. Intressant var det i alla fall, att se hur de arbetade. Mina muskler på vänster sida av nacken var spända och spändes även om jag var avslappnad, så det kan man ju se som ett dåligt tecken. Hon masserade lite på nacken och knäckte den på två ställen. Därefter hade jag betydligt större rörlighet. Riktigt härligt.

Det känns riktigt skumt att få nacken knäckt. Ryggen har man ju fått tillrättad några gånger, och då låter det med ett mysigt lite mullrande ljud och så känner man sig mer rörlig igen, men det här! Det låter som jag föreställer mig att en startpistol låter, och de ekar ju i halva huvudet. Precis när nacken knäcks känns det lite som om att nacken vrids av på en. Jag lever fortfarande vill jag påpeka, men lite läskigt är det.

Kommentera

Publiceras ej