Mycket goda nyheter

0kommentarer

Oj vad mycket roligt som hände idag!
Vi har fått våra pärmar nu som ska få följa med oss i alla våra praktikbesök, från nu innan sommaren då jag ska vara på ett hunddagis till de tillfällen då vi ska till smådjursklinik respektive hästklinik. Roligt! Där fanns en del information om uppgiften vi ska skriva efter den första praktikperiodens slut. Då får vi chans att reflektera över djurhållningen, inhägnader, hur man miljöberikar och annat roligt.

Den mycket goda nyheten är att de ringde upp mig ifrån Roslagstull och JAG FICK JOBBET! I fem veckor ska jag få sommarjobba och Constantine ska återkomma med mer detaljer när de har hela schemat klart. Det låter superroligt alltsammans och jag ser verkligen fram emot det. Det blir de sista fem veckorna på sommaren och då får jag en chans att vila upp mig lite efter skolan och sedan vara supertaggad till min jobbperiod.

Det enda som är ledsamt är att Hector ännu inte fått jobb på en klinik. Jag önskar jag kunde ordna något, men det är sådan konkurrens! Kanske står vi oss bättre när vi går andra året och dessutom söker tidigare. När vi sedan efter ytterligare ett år har legitimation, då är ju saken klar, då kommer det att finnas jobb.

Kommentera

Publiceras ej