Det blir en lång förmiddag

0kommentarer

Klockan sju imorse väckte katten mig genom att skyndsamt hoppa ner ifrån sängen och sätta sig på en fri golvplätt för att kräkas upp en hårboll. Blå himmel lös upp hela rummet och summan av kardemumman är att jag blev väckt och inte har kunnat somna om. Jag misstänker start att jag kommer bli oerhört trött väldigt tidigt ikväll. Nu är ju dock frågan vad jag ska hitta på idag. En liten lista har jag i huvudet hitills.
  • Skriva på Stall Blåklinten (jadå, jag jobbar fortfarande på den då och då)
  • Skriva ihop sammanfattningen av etologistudien och lägga upp på fronter
  • Hämta saker ifrån källarförrådet
  • Laga mat till matlådor
  • Städa badrummet
  • Städa lite i lägenheten
  • Dammsuga
  • Försöka rita klart på en bild till Moa
  • Planera arbetet med att starta Fluffigts cast
Vad gäller min bok så är det absolut inte mycket kvar nu. Den är uppe i strax över 40 A4-sidor datorskrivet och jag beräknar väl det nu till att ytterligare tio sidor kanske skall skrivas. Minst. Beror på hur långrandig jag är. Sen ska ju i och för sig allt läsas igenom, stavfel hittas och delar snyggast till eller skrivas om helt. Det blir förmodligen inte något som når butikerna, men en anledning till att jag valde att skriva den här boken, och att verkligen skriva klart den var för att se om jag klarar av att skriva klart någonting. Om det går så ska jag försöka bestämma mig för att satsa på mitt stora mästerverk, boken jag arbetat i huvudet och på datorn i flera år på. Boken som antagligen kommer ta flera år till att göra klar. Men innan dess får ni faktiskt hålla till godo med hästboken! Jajemensan! Länk till den finns längre ner på bloggen under kategorin länkar.

Kommentera

Publiceras ej