Snö i oktober?

0kommentarer

Jajemensan!
Det är inte lika oväntat som snö i augusti, men jag var defintivit inte beredd på snö i oktober.

Just nu sitter jag i Fluffigts lilla klaustrofobiska lägenhet i Stockholm och tittar ut genom fönstret. Små lätta snöflingor singlar ner på marken. Träden har fortfarande grenarna lätt täckta av snö, medan marken oundvikligen blir ett enda slask. Fluffigt vet inte om det, men han kommer att få bära mig över de värsta djupaste slaskområdena.

Jag försöker läsa på inför tentan. Lite segt är det faktiskt, och som vanligt känner jag mig väldigt förvirrad kanske man kan säga inför mängden kunskap jag ska banka in. Visserligen försöker jag att tänka på och fokusera på vad jag faktiskt kan istället för att klanka ner på mig själv om allt det jag inte kan. När man därefter börjar tänka realistiskt på det hela är det ju ändå så att det kan komma en fråga på provet som är om just en sådan del som jag inte kan. Det vore ju himla surt helt enkelt. Där vill jag inte hamna, och därför slutar det med att jag känner ett väldigt starkt behov av att kunna alltsammans.

Sarah sade åt oss att de givetvis inte ska komma idiotiska frågor. Frågorna som ställs skall ha klinisk betydelse för oss ute i vår framtida arbetsliv. Med det misstänker jag att hon menar att vi kanske inte måste veta exakt vilka ben i skallen som inte syns utifrån utan kanske snarare att det på katt och hund till skillnad ifrån häst är så att underkäken är i två delar och sitter ihop med en symfys och att den därför kan hoppa i fel läge vid t.ex ett fall från hög höjd eller bilolycka. Jag läste även igenom frågorna ifrån förra årets tenta. Uppbyggnaden är annorlunda men frågorna var ställda på ett övergripande och snällt sätt. Okej, nu har jag fått skriva av mig, dags att fortsätta läsa om osteologi.

Kommentera

Publiceras ej