Skisser och åter skisser!

0kommentarer

Tänk, jag har ibland haft dåligt samvete för att jag skissar upp en massa nytt istället för att träna på att färglägga bilder. Till på köpet har jag tyckt att det är meningslöst med mer skisser, för de visar jag ju ändå aldrig upp, och dessutom så blir inte alla bra, och då vill jag inte visar upp dem.

Jösses vad man kan lägga krokben för sig själv alltså. Någonstans släppte de där tankarna i varje fall, och sen jag skapade min hemsida har jag ju en hel kategori dedikerad till mina skisser! Om ni vill se dessa, eller bara en förstoring av bilden jag ska lägga upp här så kan ni klicka här.

Jag har även kommit på hur jag gör när jag ritar en bra bild. Jag målbildsvisualiserar omedvetet! I flera dagar går jag och tänker på en bild jag vill rita, jag ändrar detaljerna i huvudet, ser framför mig hur jag vill att bilden ska bli. I morse kollade jag på en massa referensmaterial och därefter började jag att rita på en skiss av en DotA-hero som heter Strygwyr. Förstoring på bilden kan ni som sagt se på min hemsida.

Strygwyr - Bloodseeker

Kommentera

Publiceras ej