Veterinärtid bokad

2kommentarer

Som jag tidigare skrivit om så har Illidan ett sår på halsen som inte läker. Jag har även hittat ett sår på sidan som såg ut att vara av samma typ men som tidigare verkade utläkt med en fin skorpa över. Nu vätskar det istället.

Han är nästan som vanligt, äter, går på toa, leker när jag busar med honom, men jag tycker han är mer mammig än tidigare och vill inte hoppa upp på sitt klätterträd eller sin tidigare favoritplats på bokhyllan. Istället ligger han i min säng, och om nätterna ligger han tätt emot min kudde. Om jag läser i sängen föredrar han att ligga nära mig med en tass på min arm. Det är inte det att det inte är mysigt, men han brukar vilja ligga så högt upp han kan komma! Allt detta började efter att jag lämnat honom hos en klasskamrat första gången jag åkte ifrån Skara. Det är mycket därför jag inte vill åka iväg igen utan honom.

För en tio minuter sedan ringde jag och bokade tid till en hudintresserad veterinär som ska få titta på honom. Först den 26:e hade hon tid, men Sara min lärare som är veterinär sa att det var värt att vänta på. Jag hoppas att det är det. Och så hoppas jag att det inte är något allvarligt.

2 kommentarer

Ann

16 Nov 2010 22:16

Illidan vill såklart INTE att du lämnar honom igen :) Stackarn... att han blev så orolig. Du får nog ta med honom vart du än ska ;)

Hoppas att såren inte är något allvarligt.

Puss på nosen Illidan!

Ann igen

29 Nov 2010 23:15

Har Illidan varit hos veterinären med sina sår...?

Kommentera

Publiceras ej