SPINDEL!

1kommentarer

Aaaah!
Här sitter jag i godan ro och pluggar vid mitt köksbord när en rörelse i ögonvrån får mig att hajja till. Spindel!
I mitt fönster sitter en SKITSTOR spindel och mår gott! Hur kom den in, och vad värre är, hur kommer den ut? På insidan av mitt fönster eller utsidan?

Vad gör jag nu?
Hector svarar inte i telefonen, och det kan göra detsamma egentligen för hon är lika rädd som jag om jag inte missminner mig, men alltså, spindeln måste bort! Och den rör på sig! På alla de åtta benen!

Om jag bara hade en attackkatt som faktiskt ÅT UPP spindeln om jag släppte ut den...
Mamma, hjälp!

1 kommentarer

Mamma

22 Nov 2010 20:31

Lilla Gullehjärtat...!

Antingen gör man på det vuxna sättet och sätter ett glas eller liknande över spindeln, föser ett papper mellan glas och underlag och kan bära ut spindeln i tryggt förvar.....

ELLER så gör man på det mer drastiska sättet och tar en tidning och slår ihjäl den!

Jäkla katt som inte har några killerinstinkter...

Puss puss!

Kommentera

Publiceras ej