Sår som inte vill läka...

0kommentarer

Jag hade tröja på Illidan i flera dagar, tills jag tyckte att han inte rörde sig så mycket i den utan mest sov och tyckte mig kunna känna en tova innanför den. Då tog jag av den och hittade flera pälstovor som jag redde ut. Såret var fortfarande inte läkt även om det såg torrt ut, och någon halvtimma senare hade Illidan kliat upp det igen.

suck.

Idag frågade jag Sara vad man ska göra nu, börjar det bli dags för ett besök på kliniken? Hon tyckte att det var det och jag ska inte förneka att tårarna började trilla. Vad är det för fel på min katt? Jag känner mig som en hemsk djurägare även fast hon försäkrade mig om att jag hade gjort allt i rätt ordning, testat en tröja och att såret borde ha läkt ihop mycket bättre vid det laget och att jag nu gjorde rätt som tänker ringa till veterinären. Förtydligande, hon sa åt mig att ringa och boka tid hos en hudintresserad veterinär. Hon lät antyda att många inte är det och att de då väldigt lätt bara skriver ut lite antibiotika och det kanske inte är just det han behöver.

Det är säkert inte så farligt mer än att han behöver lite hjälp på traven med läkandet, men som hon sa, något orsakar ju honom problem eftersom han fortsätter klia och kliar upp det igen. Och nu kommer läskiga tankar om att det ska vara något allvarligt. Sara sa också att det allra mesta går att fixa, ibland krävs det dock mycket tid och tålamod. Efter lanet får jag ta och ringa, men jag har ju ett önsketänkande om att såret mirakulöst har läkt ut till dess.

Kommentera

Publiceras ej