Mot ÖB i snöstorm

0kommentarer

Jag och Hector kände oss hurtiga och pulsade oss iväg mot ÖB idag efter skolan. Under denna långa, snöiga och isiga promenad lyckades jag med vinterns första vurpa! Nu står det lika mellan mig och Hector, vi får se vem som vinner när året är slut.

Här i Skara är det nu mer eller mindre snöstorm. Om någon stockholmare läser min blogg och någon gång har klagat på hur dåligt de plogar i Stockholm så har jag en sak att säga. Sluta gnäll. För det första är det ett under om de plogar här, förutom på de allra största vägarna. Att sanda är att glömma. Bitvis har vi möjligtvis lite grusade vägsträckor att försöka halka omkring på. Nej, egentligen tycker jag inte att det är så farligt, men jag reflekterade lite över det när jag insåg vad inte plogat och sandat kan innebära.

Faktum är att detta med att inte ploga och sanda har flera fördelar. Dels är det så otroligt mycket snyggare! Inget blir ju brunt och skitigt. Den andra klara fördelen är att man har någonstans att mjukt ramla när man väl halkar - och det gör man!

Kommentera

Publiceras ej