Trappstädning

0kommentarer

Vet ni vad jag vaknade av i morse när jag skulle få ta en timmas sovmorgon?
Trappstädning.
I vår trappuppgång som ekar alldeles förskräckligt tycker någon städar att det är dags att putsa själva metallräcket i mitten och får med trasan denna att vibrera. Och det låter. Ja det ekar, i hela trapphuset. Mitt sovrum ligger precis bredvid och med ett ryck vaknar jag upp och tror först att ytterdörren är öppen.

Nu har jag hämtat mig lite och sitter med en skål med flingor och bloggar. Om nån timma ska jag och Illidan till veterinären. Illidan själv har varit gosigheten själv. Han har inte fått mat sedan 20:00 igår, och det tänker han låta alla som kommer i närheten av honom veta. Han är nämligen nära svältgränsen nu, och snart dröjer det inte länge förrän revbenen syns.. förrän kraften sviktar... förrän han ser ljuset.

Jag skämtar bara. Men alla katter beter sig som om dom är döende när de inte fått mat på utsatt tid.

Kommentera

Publiceras ej