Studentbostad - bra frågor att ställa

0kommentarer

Nu har jag tagit mod till mig och ringt till bostadsvärden i Skara.

Noggrant hade jag skrivit upp punkterna som jag skulle fråga om.

* När börjar man betala hyra om man skriver kontrakt nu?
* Betalar man hyra över sommaren?
* Finns det 1:or lediga?
* Åker man ner och tittar på den och har möjlighet att välja en specifik lägenhet?
* Måste man åka ner till Skara för att skriva på kontraktet?

Alltsammans är bra frågor att ställa för att försäkra sig om att detta är en bostad man vill betala för och att villkoren passar en själv. Svaren jag fick var riktigt bra.

* Jag börjar betala hyra först för augusti.
* Hitills har de bjudit på julihyran.
* Det finns flera 1:or lediga.
* Jag får åka ner och välja ut en specifik lägenhet om jag vill. De ser identiska ut men vissa kanske har en annan färgton på väggarna än de övriga.
* De kan skicka kontraktet för påskrift.

Det känns som om detta går min väg.
Låt oss hoppas att intagningsbeskedet också är positivt och att jag kommer in på utbildningen i år.

Kommentera

Publiceras ej