Sommarens första grillning...

0kommentarer

Ja för mig var det i alla fall sommarens första grillning.
I lördags begav vi oss ut till den närbelägna sjön Rudan för att grilla, spela kubb och Mölkky samt känna lite på vattnet. Det är nog egentligen badbart, men som den badkruka jag är väntar jag nog några veckor till innan jag hoppar i.

Härlig mat! Fluffigt gjorde sin bästa marinad någonsin, och champinjoner på spett är underbart.


Spelet som heter Mölkky, men som vi kallar finskt kubb. På de uppställda kubbarna står det ett tal, från 1 till 12. Man får poäng baserat på hur många kubbar man slår ner. Slår man bara ner en kubb får man den poäng som står på. Försten till 100 poäng vinner.


Lollo hade med sig jordgubbar! Om nom nom!


Bild jag tog på Lollo. Detta är sommar för mig!

Kommentera

Publiceras ej