Slö katt är slö

0kommentarer

Det finns ett uttryck som går såhär: longcat is long.
Jag har myntat ett nytt begrepp. Slökatt är slö.

För Illidan har gjort precis ingenting idag. Själv har jag pluggat, jag har ritat klart stripen till DWL, jag har diskat och kommer snart laga mat medan min vita fluffboll till katt har sovit. Jag vet dessutom varför han är extra trött just idag. Under gårdagens natt var han nämligen vaken, och lekte vilt i hela lägenheten. Sådana är dom, katterna.
Detta är vad Illidan har gjort idag.

"Hej, har du med dig mat till mig?"


"Prata inte så högt, du väcker mig"
"Eller hur?" svarade matte som påpekade att han är döv men att hon minsann hörde honom från halv fyra igår natt.


ZzzZZzzZZzz...
"Du somnade väl inte medan jag pratade med dig?!"

Några timmar senare gick jag ut mot balkongen för att se hur Illidan hade det. Till min stora förvåning låg han inte kvar utan hade istället tagit sig säkert tre meter och låg nu istället på vardagsrumsgolvet.

"Hej, är du här igen?"

Under min fotosession passade den late herrn på, och vältrade sig över på andra sidan. Sedan tvättade han sig och somnade om.

 

Jag måste hålla honom vaken tills det är dags att sova, annars kommer han få spelet igen inatt!

 

Kommentera

Publiceras ej