Sju sätt att bli väckt på - samma natt!

0kommentarer

Det finns minst hundra olika sätt att vakna morgonen, eller natten på, och vissa av dem är riktigt mysiga, glada eller roliga tillställningar. Nu tänker jag delge er mina för gårdagens natt, sju sätt som ni inte vill bli väckta på. Jag ville inte heller bli väckt för den delen.

1. Lektajm! Så snart lampan är släckt och lugnet lägger sig hittar Illidan sin favoritleksak, en bandyboll i miniatyr och bestämmer sig för att röja runt i hela lägenheten.

2. Sängbordsputtning! Då jag till slut givit upp och går upp för att hämta leksakerna finner jag lite senare på natten att katten har hoppat upp på sängbordet i full färd med att välta ner saker. Fluffigt går upp och lyfter ut katten.

3. Återerövring! Av ovan nämnda boll. Han kan även ha hittat en annan, för han har minst tio stycken spridda i hela lägenheten. Han passade även på att hoppa upp på mormors stereo och putta ner nästan allt som var på den.

4. Nattserenad. Illidan får för sig att börja jama mitt i natten. Han vill ha leksällskap, klapp eller mat, jag vet inte, och han hör inte att han låter minst sagt högt!

5. Kattkräk. Jag vet inte om det var bristen på entusiasm från oss som fick honom att göra det, eller om det bara var dålig tajming, men han började i alla fall kräkas fram emot småtimmarna. Sömngångaraktigt flyttade jag honom ifrån mattan och städade undan.

6. Majtåget. Vad är oddsen efter en sådan här natt? Runt tio blir jag väckt av trummor och annan musik i fjärran som stadigt trampar på närmare och närmare mig.

7. Telefonen. Någon ringer mig när jag äntligen fått ro efter allt ovanstående, varpå jag svarar med mormors konstiga telefon, varpå det inte är någon i andra luren. Personen ringer inte upp igen.

Här gav jag upp, och nu sitter jag här och bloggar istället. Det är inte meningen att jag ska få sova. Nu är natten förbi, och morgonen också. Jag får satsa på att sova middag istället.

Kommentera

Publiceras ej